رفاه در جراید

به گزارش خبرنگار خودروکار، در ایام انتهای سال و روزهای منتهی به ایام عید نوروز فعالیت امداد خودروها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش به‌شدت افزایش می‌باید که عموماً شرکت‌های غیرمجاز هستند زیرا شرکت‌ها مجاز در طول سال فعال بوده و با شرکت‌های خودروساز و واردکننده ارتباط تنگاتنگی در زمینه خدمات‌رسانی دارند.این شرکت‌ها عموماً با تماس‌های تلفنی به دنبال فروش خدمات پوچ در قالب کارت‌های رنگی به مشتریان هستند که فعالیت آن‌ها کاملاً مخالف روند ارائه خدمات شرکت‌های مجاز امداد خودرویی است، زیرا شرکت‌های امداد خودرو در زمان ایجاد نقص فنی با نظارت شرکت تولید و واردکننده خودرو در محل خودرو حاضر می‌شوند و به رفع ایراد آن می‌پردازند و اگر نتوانند خودرو را تعمیر کنند با تعرفه منطقی و تعیین‌شده خودرو را به نزدیک‌ترین نمایندگی خدمات پس از فروش شرکت مادر منتقل می‌کنند.حال با توجه به ایام انتهایی سال جای سؤال دارد که شرایطی در شرکت‌های امداد خودرو حاکم است و چه برنامه‌ای برای ایام عید نوروز دارند، در این زمینه علیرضا برنجی- مدیرعامل امداد خودرو رفاه ایرانیان در گفت‌وگو با خودروکار، می‌گوید: «امداد خودروها برای فعالیت مکلف به دریافت مجوزهای لازم هستند که حدود 6 ماه پیش امداد خودروها برای فعالیت در محدوده شهری از شهرداری‌ها و برای فعالیت در محدوده بین شهرها از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مجوزهای لازم را دریافت می‌کردند. اما طبق قانون جدید صدور مجوز فعالیت امداد خودروها به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها واگذارشده است.»او یادآور می‌شود: «در پی تغییر قانون و عدم وجود دستورالعمل جدید صدور مجوز و خلأ زمانی در صدور مجوزها ایجادشده که برخی از افراد سودجو از این فرصت استفاده کرده و به فعالیت در حوزه امداد خودرو پرداخته‌اند. که از خدمات این دست امداد خودروها می‌توان به ارائه کارت‌های خدمات بدون پشتوانه، خدمات‌رسانی غیراصولی و ... اشاره کرد.»برنجی تصریح می‌کند: «امداد خودروها به وظیفه حمل‌ونقل و جابجایی خودرو و تعمیر خودرو در محل را انجام می‌دهند، ازاین‌رو نیاز به نظارت دقیق بر حسن انجام کار، کیفیت خدمات و قطعات مصرفی وجود دارد، زمانی که مصرف‌کنندگان از امداد خودروهای غیرمجاز خدمات دریافت کنند، امکان رصد و نظارت آن‌ها وجود ندارد.»مدیرعامل امداد خودرو رفاه ایرانیان تاکید می‌کند: «اما در زمینه فعالیت امداد خودروهای مجاز نظارت دقیق وجود دارد و در صورت اعلام شکایت از سوی صاحبان خودرو و مشتریان تیم‌های نظارت و ارزیابی نسبت به شکایت مشتریان اقدامات لازم را انجام خواهند داد، این در حالی است که شرکت‌های مجاز با خودروسازان و واردکنندگان اصلی در ارتباط هستند و کیفیت خدمات از سوی شرکت‌های مادر نیز بررسی می‌شود.»او با انتقاد به مفاد قراردادهای خودرویی که منجر به خروج آسان خودروسازان خارجی از ایران در پی تحریم‌های آمریکا شد، بیان می‌کند: «شرکت‌های واردکننده با توجه به قانون مکلف به ارائه خدمات گارانتی و وارانتی هستند و این در حالی است که 3 درصد قیمت خودرو در زمان عرضه به عنوان هزینه خدمات پس از فروش دریافت می‌شود.»برنجی تاکید می‌کند: «در سطح جهانی ارائه خدمات پس از فروش یک نوع بازاریابی و تبلیغ است اما در ایران آن‌طور که باید به خدمات پس از فروش توجه نمی‌شود و تنها در ایام شب عید به‌واسطه فشارهای اجتماعی شرکت‌ها به فکر ارائه خدمات پس از فروش مناسب هستند که باید از این شیوه خدمات‌رسانی فاصله گرفته شود و در تمام ایام سال در راستای رضایت مشتری قدم برداشت.»مدیرعامل امداد خودرو رفاه ایرانیان می‌گوید: «طی توافق انجام‌شده با برخی از شرکت‌های واردکننده که در پی تحریم‌های آمریکا فروش خودرو و ارتباط مستقیمی با شرکت مادر ندارند، خدمات‌رسانی انجام خواهد شد و خودروهای این شرکت‌ها در صورت نیاز به حمل‌ونقل و تعمیر به نمایندگی‌های مجاز شرکت منتقل خواهند شد.»او تاکید می‌کند: «همچنین برخی از شرکت‌های تولیدی و واردکننده، دوره‌های آموزشی بسیار مناسبی را برای تکنسین‌های خود و شرکت‌های امدادرسان برگزار کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مشکل خاصی در ایام تعطیلات عید نوروز انجام نشود.»به گزارش خودروکار، می‌توان گفت که افراد در تماس‌های تلفنی شرکت‌های امداد خودرویی باید دقت بسیاری کنند چون عموماً کارت‌های رنگی از سوی شرکت‌های تولیدی و واردکننده طراحی نشده و اگر چنین چیزی وجود داشته باشد، شرکت مادر از طریق واحدهای بازاریابی و فروش به اطلاع مشتریان می‌رساند.همچنین مشتریان باید در زمان درخواست امداد خودرو با شرکت مادر در تماس باشند تا امداد خودرو مطمئن و طرف قرارداد به محل خودرو آن‌ها مراجعه کنند تا مشکل خودرو بدون کوچک‌ترین نواقصی رفع شود.

پرشین خودرو: با توجه به نزدیك شدن به ایام اربعین حسینی، «طرح امداد سفر زائران» از سوی شرکت های امداد خودرویی استان تهران اجرا خواهد شد.علیرضا برنجی رئیس انجمن صنفی امداد خودرو استان تهران، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با اعلام این خبر گفت: این طرح به منظور خدمات رسانی هرچه کامل تر به زائران اربعین حسینی از 20 آبان ماه تا شش آذرماه امسال در جاده های خروجی و ورودی استان تهران اجرا خواهد شد.به گفته وی، در این طرح ٨٤ دستگاه جرثقیل سبك، سه دستگاه جرثقیل سنگین، ٤٦ دستگاه سواری امداد خودرو، ١١٠ دستگاه خودرو امدادی شركت های خودروساز خارجی و ١٥ ایستگاه كانكس امداد خودرو آماه ارائه خدمات به مسافران اربعین حسینی خواهند بود.برنجی با بیان اینکه طرح امداد سفر زائران اربعین حسینی تحت نظارت اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران و با همكاری پلیس راه شرق و غرب استان تهران اجرا خواهد شد، بیان کرد: براساس تصمیمات صورت گرفته در جلسه هماهنگی طرح سفر زائرین اربعین حسینی که در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران برگزار گردید مقرر شده است تا انجمن شرکت های امداد خودرو استان تهران برنامه ریزی لازم در خصوص تحت پوشش قرار دادن شبانه روزی محورهای استان در ایام مورد اشاره را صورت دهد.رئیس انجمن صنفی امداد خودرو استان تهران در پایان ضمن قبولی طاعات برای تمامی زائران اربعین حسینی و همچنین دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت، خاطرنشان کرد: با هدف انجام اقدامات مشترک ایمنی در ایام برگزاری طرح، تیم مشترک نظارتی با حضور نمایندگان پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و انجمن امداد خودرو استان تهران تشکیل و نظارت لازم در خصوص ایمنی ناوگان عمومی مسافری فعال در طرح صورت خواهد پذیرفت.

صاحب نظران بر اين باورند كه حمايت از حقوق مصرف كنندگان و مشتري مداري رمز بقـاي عرضـه كننـدگان كالا و خدمات بوده و يكي از مهمترين معيارهاي حيات هر بنگاه توجه به خدمات پس از فروش خصوصاً در مورد كالاهاي مصرفي با دوام مي باشد. كيفيت بالا و قيمت رقابت پذير و معقول شرط لازم براي موفقيت در فروش كالا مي باشد؛ لـيكن شـرط كـافي براي تداوم حضور يك محصول در بازار، تضمين خدمات پس از فروش آن است. بنـابراين توجـه و رسـيدگي بـه خواست مشتري در حفظ بازارهاي موجود و گسترش آن مي تواند نقش قابل توجهي را ايفا كند.به گزارش بورس نیوز، در فضاي رقابتي امروز، آنچه رويكرد استقبال از كالا را افزايش مي دهد، ارتقاي كيفيت خدمات پس از فروش آن است و تنها راه دستيابي به يك اقتصاد آزاد و حركت سريع تر به سمت جهاني شدن بـراي رقابـت بـا كالاهاي مشابه خارجي، ارتقاي كيفي محصولات و ايجاد اطمينان از كيفيت و خدمات پس از فروش مـي باشـد.هر چه شرايط گارانتي و خدمات بهتر باشد نگاه مشتري با اعتماد بيشـتري همـراه خواهـد شـد. در كشـورهاي توسعه يافته و يا در حال توسعه، توليدكنندگان كالا و خدمات، براي جلب مشتري ضمن كيفي سـازي توليـدات خود، كالا را با تسهيلات ويژه اي به دست مصرف كننده مي رسانند. ضمن اينكـه خريـدار همـواره بـا اطمينـان بيشتري به سمت خريد محصولات داراي گارانتي مي رود.در چند سال اخير رشد فزاينده تيراژ توليد و عرضه خودرو و افزايش انتظارات مشـتريان باعـث گرديـد موضـوع خدمات پس از فروش بيش از پيش مورد توجه دست اندركاران صنعت خودروسـازي و وزارت صـنعت، معـدن و تجارت كه به عنوان متولي امر صنعت در كشور مي باشد، قرار گيرد كه از جمله آن مي توان به نظام مند كردن وضعيت خدمات پس از فروش از طريق تدوين دستورالعمل شرايط و ضوابط خدمات پس از فروش خودرو اشاره نمود كه معيارهاي مرتبط با واسطه هاي خدمات پس از فروش و نماينـدگي هـاي مجـاز و نحـوه ارزيـابي آنهـا مشخص شده است.با این حال، آنچه که امروز در حوزه کیفیت، خدمات پس از فروش، قیمت و گارانتی در صنعت خودرو در حال رخ دادن است، چندان قابل قبول نیست و متأسفانه در ایران مشتری هیچ آشنایی با حقوق خود در حوزه خدمات پس از فروش ندارد و به نوعی با مصرف کننده پنهان کاری صورت می گیرد .در همین ارتباط یک کارشناس ارشد حقوق در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: براساس منصوص ماده 2 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوب مجلس شورای اسلامی عرضه کننده خودرو موظف به رعایت استانداردهای ابلاغی در مورد ایمنی، کیفیت سلامت خودرو و مطابقت آن با ضمانت ارایه شده به مصرف کننده است.علیرضا برنجی افزود: آشنایی با قوانین برای مصرف کنندگان باعث می گردد تا عرضه کننده مکلف به ایجاد شبکه خدمات پس از فروش یا نمایندگی مجاز تعمیر و توزیع قطعات یدکی و تأمین آموزش های لازم متناسب با تعداد خودروهای عرضه شده در سطح کشور باشد و نتواند مصرف کننده را به مراجعه به نمایندگی معینی اجبار نماید یا از انجام تعهدات قانونی خود و ارایه خدمات امتناع نماید.این کارشناس ارشد حقوق تأکید کرد: براساس مصوبه ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش مصوب وزارت صنایع و معادن سابق تمام شرکت های خودروساز موظف و مکلف گردیده اند، حداقل سه درصد از مبلغ فروش خودروهای تولیدی خود را صرف ارایه و گسترش خدمات پس از فروش نمایند که هدف از این مصوبه ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات پس از فروش و دستیابی به استانداردهای لازم بوده است که متاسفانه آنطور که باید و شاید به آن توجه نگردیده است.وی در توضیح سخنان خود گفت: بطور مثال، چنانچه نقص یا عیب قطعات ایمنی خودرو در طول دوره ضمانت پس از سه بار تعمیر همچنان باقی باشد یا در صورتی که نقص یا عیب قطعاتی که موجب احتمال صدمه جسمی یا جانی اشخاص گردد و با یک تعمیر برطرف نشده باشد یا خودرو بیش از سی روز به دلیل تعمیرات غیر قابل استفاده بماند، عرضه کننده مکلف است حسب درخواست مصرف کننده خودروی معیوب را با خودروی نو تعویض یا با توافق، بهای آن را به مصرف کننده مسترد نماید.برنجی با بیان اینکه خودرو ساز یا عرضه کننده مکلف است تعهدات موضوع قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو را بصورت کتبی در اوراق ضمانتنامه قید نموده و در زمان تحویل خودرو، به نحو مقتضی موضوع این قانون را به طورصریح و روشن به مصرف کننده اعلام نماید، افزود: چنانچه رفع عیوب خودرو تحت ضمانت که ناشی از خسارت حاصل از حادثه و یا تصادف نباشد بیش از دو روز کاری طول بکشد، واحد خدمات پس از فروش موظف به تأمین خودروی مشابه جایگزین و در صورت عدم امکان، پرداخت خسارت خواب خودرو می باشد.برنجی ادامه داد: برای توقف کلیه خودروهای سواری از زمان تحویل خودرو به نمایندگی به ازای هر روز توقف مازاد بر دو روز کاری باید به مقدار پانزده ده هزارم ( 0.0015 ) قیمت های اعلامی فروش محصول توسط تولید کننده یا عرضه کننده به مصرف کننده پرداخت گردد و همچنین در دوران ضمانت هزینه های بارگیری و حمل خودروهای در راه مانده و غیرقابل تعمیر بر عهده عرضه کننده می باشد.وی در خاتمه سخنان خود تأکید کرد: اینها مواردی از حقوق مصرف کنندگان خودرو می باشد که خودروسازان موظف و مکلف به اجرای آن می باشند و از بدیهی ترین حقوق دارندگان خودرو است. اما مشکل آنجاست که شركت هاي خودرويي پیرامون وظایف خود و حقوق مشتریان شفاف سازي لازم را ندارند؛ حال آنکه لازم است خریداران خودرو از حقوق خود پیرامون خدمات پس از فروش مطلع باشند.

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت امداد خودرو رفاه ایرانیان از اجرای طرح پنج روزه خدمات امدادی ویژه ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی خبر داد.به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، علیرضا برنجی، با اعلام این مطلب و ضمن عرض تسلیت به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح خدمات امدادی ایام ارتحال از 12 تا 16 خردادماه جاری بصورت شبانه روزی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) به زائران صورت خواهد گرفت.وی با بیان اینکه همزمان با برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و با توجه به اینکه بخش عمده ای از سفرهای زیارتی در ایام ارتحال به حرم امام(ره) منتهی می شود، از اختصاص 34 خودروی امدادی برای ارائه خدمات مطلوب، مورد نظر و درخواست زائران خبر داد.به گفته برنجی، امدادخودرو رفاه ایرانیان ارائه دهنده خدمات امدادی به 7 گروه خودروساز و واردکننده شامل شرکت های مدیران خودرو، پرشیا خودرو، آسان موتور، اطلس خودرو، جیلران موتور، نگین خودرو و کرمان موتور است و در عین حال امکان ارائه خدمات امدادعمومی به تمامی هموطنان نیز فراهم می باشد.مدیرعامل امداد خودرو رفاه ایرانیان در پایان خاطرنشان کرد: مرکز پیام این شرکت امدادی با شماره تماس 64026-021 پاسخ گوی شبانه روزی امداد خواهان است.

بورس نيوز: امکان حصول توافقات هسته ای ایران با گروه 1+5 حداقل تا تیرماه طول خواهد کشید، اما به نظر می رسد با نهایی شدن توافقات و امکان گشایش اعتبار، هزینه نقل و انتقال ارز خودروسازان کاهش خواهد یافت و این مساله طبعا تا حدودی موجب تعدیل افزایش قیمت خودرو خواهد شد.در همین ارتباط یک کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: توافقات اخیر بیشتر به صورت شفاهی بوده و تا رسیدن به توافقات نهایی همچنان زمان باقی است به همین جهت هرگونه همکاری و توسعه روابط با شرکت های خارجی در حال حاضر نتیجه چندان موثری را در بر نخواهد داشت، تا زمانی که به توافقات نهایی دست پیدا کنیم. به نظر می رسد رفع تحریم ها و توافقات هسته ای بهانه افزایش قیمت را از خودروسازان گرفته و منجر به کاهش قیمت خواهد شد. البته اثرات جامع هسته ای سهم قابل توجهی بر خودروهای وارداتی دارد به گونه ای که در سال آتی قیمت خودروهای وارداتی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.علیرضا برنجی پیرامون آثار ناشی از همکاری شرکت های خودروساز خارجی با شرکت های ایرانی بر قیمت خودرو و سودآوری خودروسازان داخلی گفت: ورود خودروسازان خارجی و مشارکت با ایرانی ها تولید را متحول کرده و تولیدکنندگان ایرانی نیز در کنار خارجی ها می توانند سهم بازار بیشتری را در داخل، از آن خود کرده و پای چینی ها را از بازار ایران کوتاه کنند. ضمناً به طور قطع بازار رقابتی که پیش روی مردم و خودروسازان قرار می گیرد، خود عاملی برای کاهش قیمت در بازار فعلی خودرو خواهد شد.این کارشناس ارشد مسائل حقوقی در خصوص اینکه با توجه به حجم بالای بدهی های معوق شرکت های خودروساز، بهترین راهکار برای خروج از این میزان بدهی چیست؟ اظهار داشت: با توجه به تمدید مهلت پرداخت بدهی های تولیدی تا 3 سال آینده فرصت مناسبی برای شرکت های خودروساز پدید خواهد آمد تا از این شرایط خارج شده و با کنترل قیمت براساس عرضه و تقاضا در بازار و جذب سرمایه گذار خارجی این مشکل را مرتفع نمایند.برنجی به بررسی وضعیت قطعه سازان داخلی در صورت حصول توافق نهایی هسته ای پرداخت و گفت: قطعه سازان داخلی نیز در این شرایط می توانند با تولید محصولات مورد نیاز، سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهند ضمناً با بالا بردن کیفیت قطعات تولید شده در داخل کشور می توان از ورود بی رویه قطعات چینی با کیفیت نامطلوب به داخل کشور جلوگیری کرد. در این شرایط، شرکت های کروز، عظام، دینا پارت جزو برترین قطعه سازان داخلی می باشند که رشد بالایی در این صنعت برخوردار می باشند و پتانسیل بالایی جهت تولید بهتر و بهره وری را دارا می باشند.وی در پاسخ به اینکه با رفع تحریم ها و توافق نهایی هسته ای و در نتیجه ورود قطعات تولیدی خارجی به بازار خودروی ایران، تکلیف قطعه سازان داخلی چیست؟ تصریح کرد: ورود قطعه سازان خارجی به کشور امری مثبت تلقی می شود که توسعه صنعت و اشتغال زایی مناسبی را به همراه خواهد داشت. حضور قطعه سازان خارجی در ایران، برای دولت درآمدزایی داشته و همچنین در حال حاضر با ورود خودروی تکمیل شده به کشور، تنها عوارض وارداتی اخذ می گردد، اما در صورت حضور آنها به منظور تولید قطعات در کشور به درآمدهای مالیاتی دولت نیز افزوده خواهد شد.در خاتمه، این کارشناس صنعت خودرو پیرامون صحبت های سال 93 وزیر صنعت مبنی بر امکان ادغام خودروسازان داخلی و آثار آن بر فضای رقابتی در صنعت خودرو گفت: برای این کار باید کلیه مالکیت دولتی بر صنایع خودروسازی کشور که در حال حاضر از طریق سازمان گسترش اعمال می شود با واگذاری سهام دولتی به بخش خصوصی واقعی پایان یافته و از این طریق تصدی گری دولت در صنعت پایان یافته تا نقش دولت از تصدی گری به سیاست گذاری محض ارتقاء یابد و با تدوین مشترک استراتژی های بلند مدتی که قطعاً حمایتی و بسیار کاربردی خواهند بود توسط صنعت و دولت، صنایع داخلی بتوانند به ترسیم چشم انداز آینده خود پرداخته و با سرعت بالا به سمت تحقق تولید بومی با کیفیت و رقابت پذیر که موجب سربلندی جامعه است حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، محمد بهرامی، با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح هماهنگ امداد خودرو رفاه ایرانیان و شرکت کرمان موتور در نوروز سال 1393 با استقرار 182 ایستگاه تخصصی امداد فنی در محورهای مواصلاتی کشور و همکاری نمایندگی های مجاز شرکت کرمان موتور در ایام نوروز موجب کاهش زمان انتظار و جلب رضایت مندی مالکان خودروهای کرمان موتور شده است .وی افزود: تاکید ما بر ارائه خدمات با کیفیت و سرعت بیشتر به مشترکان و گروه خودروساز خارجی است تا خاطره خوبی از خدمات امداد خودرو در سفرهای نوروزی در ذهن هموطنان نقش ببندد.به گفته بهرامی، نمایندگان امدادخودرو رفاه ایرانیان از تمام ظرفیت و توان خود برای ارائه خدمات امدادی به مشترکان و مالکان خودروهای خارجی استفاده می‌کنند تا هموطنان با خاطری آسوده از باقی مانده تعطیلات لذت ببرند.طرح امداد نوروزی گروه خودروساز خارجی تحت پوشش تا 20 فروردین ادامه خواهد داشت و هموطنان برای دریافت خدمات امدادی در تمام ساعات شبانه روز می توانند با شماره 64026 تماس حاصل و یا به پرتال اینترنتی شرکت به نشانی www.refahiranian.ir مراجعه کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، علیرضا برنجی با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح امداد نوروزی گروه خودروساز خارجی تحت پوشش، از 25 اسفند ماه آغاز و تا 20 فرودین 93 بصورت شبانه روزی در سراسر کشور ادامه میابد.در طول اجرای این طرح 182 پایگاه ثابت و سیار امدادی و تعداد 1174 ناوگان خودرویی که در ورودی ها و خروجی های شهرهای توریستی و زیارتی مستقر خواهند شد و در قالب اکیپ های امدادی ( کانکس و چادر ) خدمات رسانی خواهند کرد.وی افزود امدادخودرو رفاه ایرانیان علاوه بر خودروساز های خارجی به کلیه دارندگان کارت های اشتراک این شرکت تعاونی و امدادخواهان عمومی نیز خدمات رسانی فنی می نماید.همچنین برنجی گفت: میانگین استاندارد زمان انتظار مشتریان این شرکت تعاونی 25 دقیقه می باشد که با توجه به شرایط راهها و موقعیت جغرافیایی امدادخواهان این زمان متغیر می باشد.وی در پایان خاطر نشان کرد امدادخواهان می توانند در صورت نیاز به خدمات امدادی بصورت شبانه روزی با شماره تماس 64026-021 از سراسر کشور ارتباط برقرار نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، عليرضا برنجي، مدير عامل شرکت امداد خودرو رفاه ايرانيان، با اعلام اين خبر گفت: در طرح امداد نوروزي امسال 1174 ناوگان امدادي در تمام استان هاي کشور، 182 ايستگاه به صورت ثابت و 52 نماينگي امدادي به صورت شبانه روزي فعاليت خواهند داشت.وي که در جمع مديران خدمات پس از فروش شرکت هاي خودروسازي خارجي سخن مي گفت، اظهار داشت: 72 خودرو با تجهيزات فني وقطعات متعلق به گروه خودروساز خارجي در طرح امداد نوروزي در کنار ما خدمات رساني خواهند کرد.به گفته ي برنجي، طرح ويژه ي امداد نوروزي براي استان تهران در محورهاي ورودي و خروجي اين کلان شهر نيز از سوي استانداري تهران به امداد خودرو رفاه ايرانيان سپرده و به همين منظور ايستگاه هايي در آبعلي، ساوه، قم، فيروزکوه، پرديس، لواسان و سمنان به صورت رفت و برگشت داير شده است.مدير عامل امداد خودرو رفاه ايرانيان همچنين از پوشش خاص خدمات امدادي در «شميرانات» و «ري» به دليل پيش بيني تردد بيشتر مسافران طي ايام نوروز در اين دو بخش خبر داد. برنجي در ادامه سخنان خود از برنامه ريزي براي دستيابي به ميانگين زمان انتظار 25 دقيقه در طرح امداد نوروزي اين شرکت امدادي خبر داد و تصريح کرد: تعرفه هاي امداد خودرو رفاه ايرانيان بدون تغيير نسبت به سال قبل اعمال خواهد شد و اين تعرفه قابل رويت براي امدادخواهان است و در صورت هرگونه شکايت در اين خصوص، واحد بازرسي آمادگي دريافت آن را دارد.مدير عامل امداد خودرو رفاه ايرانيان يکي از بزرگترين چالش هاي پيش روي فعاليت امداد را ناهماهنگي سازمان هاي کشور در ارائه ي مجوز فعاليت امدادي دانست و تأکيد کرد: شرکت هاي امداد خودرويي کشور نيازمند ساماندهي است؛ چراکه هم اکنون مشاهده مي شود که بسياري از امدادهاي متفرقه بدون آرم و نشان و هيچ شماره ي تلفني در اقصي نقاط کشور به فعاليت امدادي مي پردازند و متأسفانه تاکنون مشکلات بسياري را براي مردم رقم زده اند.وي ادامه داد: در گام اول مي توان در استان هاي پر تردد کشور نسبت به اطلاع رساني در خصوص واحدهاي امدادي مجاز اقدام کرد و در گام بعد با ايجاد يک انسجام بين دو سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي(مجري اعطاي مجوز امداد در خارج از شهر) و سازمان شهرداري ها و دهياري ها(مجري اعطاي مجوز امداد در درون شهرها) به چالش هاي موجود در اين بخش خدماتي و حساس کشور پايان دهيم.برنجي همچنين از دو خواسته ي خود براي تحقق امدادرساني ها در کمترين زمان، و با کيفيت مطلوب خبر داد و اين خواسته ها را ابتدا "نوسازي ناوگان امدادي" و سپس "موضوع بيمه رانندگان امدادي" دانست که در صورت تحقق آن کمک بزرگي به موضوع پياده سازي و اجراي صحيح امداد و خدمات امدادي براي رضايت مندي بيش از پيش مردم عزيزمان در کشور خواهد شد.مدير عامل امداد خودرو رفاه ايرانيان در پايان خاطرنشان کرد: در طرح امداد نوروزي گروه خودروساز خارجي به محصولات شرکت هاي اطلس خودرو (خودروهاي کيا)، آسان موتور (محصولات هيونداي)، نگين خودرو (خودروهاي رنو)، جيليران موتور (محصولات جيلي) و بم خودرو (محصولات ليفان و JAC) خدمات امدادي ارائه مي شود.يادآور مي شود که امداد خودرو رفاه ايرانيان با شماره 64026 -021 پاسخ گوي امدادخواهان و ارائه خدمات امدادي است.

مدير عامل امداد خودرو رفاه ايرانيان با تشريح جزئيات امداد نوروزي اين شرکت، از ساماندهي امدادرساني به خودروي معلولان و جانبازان در سال آينده خبر داد.    عليرضا برنجي در يک نشست خبري با اشاره به اينکه سال آينده در داخل شهرها نيز براي ساماندهي امداد اقدام خواهيم کرد، گفت: امدادرساني به خودروهاي ويژه معلولان و جانبازان نيز توسط امداد خودروي رفاه در حال پيگيري است و قرار است در کل کشور اين کار توسط ما انجام شود. وي با بيان اينکه در سال 90 در استان تهران براي امداد نوروزي با شرکت سايپا همکاري کرديم، در مورد انتقاد مسئولان سايپا از برخي شرکت هاي امداد خودرويي اظهار داشت: در سال 89 هيات وزيران مصوبه اي را صادر کرد که براساس آن، صدور مجوز، رسيدگي به شکايت و لغو پروانه امدادرساني در داخل شهرها از طريق شهرداري انجام مي شود و اين کار در جاده ها با مجوز سازمان راهداري صورت گيرد.    وي صدور مجوز براي شرکت هاي خصوصي امدادرسان را عاملي براي کاهش کار امداد ايران خودرو و سايپا عنوان کرد و گفت: امدادرساني برخي شرکت هاي امداد خودرويي سريعتر از ايران خودرو و سايپا انجام مي شود، زيرا 95 درصد امداد آنها از طريق نيروهاي بومي صورت مي گيرد.    برنجي در ادامه با بيان اينکه در طرح نوروزي امداد خودرو رفاه 182 ايستگاه ثابت و 1174 ناوگان امدادي به متقاضيان امدادرساني خواهند کرد، تصريح کرد: 72 دستگاه تجهيزات امدادي در طرح امداد نوروزي امسال در نظر گرفته شده و در تمام محورهاي ورودي و خروجي تهران طرح ويژه اي را اجرا خواهيم کرد.    وي در مورد تعرفه ارائه خدمات به مشتريان نيز گفت: در جلسه اي با اتحاديه تعميرگاه هاي تهران قرار شد از تعرفه اين اتحاديه براي ارائه خدمات استفاده کنيم و علاوه بر آن، مبلغي نيز بابت اياب و ذهاب در نظر گرفته شود.

علیرضا برنجی در یک نشست خبری با اشاره به اینکه سال آینده در داخل شهرها نیز برای ساماندهی امداد اقدام خواهیم کرد، گفت: امدادرسانی به خودروهای ویژه معلولان و جانبازان نیز توسط امداد خودروی رفاه در حال پیگیری است و قرار است در کل کشور این کار توسط ما انجام شود. وی با بیان اینکه در سال 90 در استان تهران برای امداد نوروزی با شرکت سایپا همکاری کردیم، در مورد انتقاد مسئولان سایپا از برخی شرکت های امداد خودرویی اظهار داشت: در سال 89 هیأت وزیران مصوبه ای را صادر کرد که براساس آن، صدور مجوز، رسیدگی به شکایت و لغو پروانه امدادرسانی در داخل شهرها از طریق شهرداری انجام می شود و این کار در جاده ها با مجوز سازمان راهداری صورت گیرد.وی صدور مجوز برای شرکت های خصوصی امدادرسان را عاملی برای کاهش کار امداد ایران خودرو و سایپا عنوان کرد و گفت: امدادرسانی برخی شرکت های امداد خودرویی سریعتر از ایران خودرو و سایپا انجام می شود، زیرا 95 درصد امداد آنها از طریق نیروهای بومی صورت می گیرد.برنجی در ادامه با بیان اینکه در طرح نوروزی امداد خودرو رفاه 182 ایستگاه ثابت و 1174 ناوگان امدادی به متقاضیان ...

مدير عامل يک شرکت امدادرسان به خودروها از اجراي طرح امداد نوروزي به خودروهاي خارجي در کنار خودروهاي داخلي از 25 اسفند ماه جاري در سراسر کشور خبر داد و گفت: اين شرکت براي ايام نوروز 182 ايستگاه ثابت و 1174 ناوگان خودرويي، در کنار 52 نمايندگي امدادي شبانه روزي کار امدادرساني را به تمامي خودروهاي انجام مي دهد.عليرضا برنجي روز شنبه در نشستي خبري با بيان اين که، در کنار امدادرساني به خودروهاي خارجي چنان که شرکت هاي خودروساز داخلي نيز درخواست خدمات امدادي داشته باشند، اين کار انجام خواهد شد افزود: در طرح ويژه اي که براي استان تهران طراحي شده، کليه محورهاي ورودي و خروجي اين استان تحت امدادرساني قرار گرفته است.وي با بيان اين که، تعرفه ها و کيفيت خدمات امدادرساني به خودروهاي خارجي به صورت رقابتي تنظيم شده است گفت: البته در حوزه امدادرساني به خودروها، تعرفه مصوبي وجود ندارد، اما مقرر شده است تا با هماهنگي سازمان راهداري و اتحاديه تعميرگاه هاي خودرو، تعرفه مشخصي براي امدادرساني جاده اي مشخص شود.وي تاکيد کرد که به عنوان نماينده سازمان راهداري، جلسات متعددي با اتحاديه تعميرگاه هاي کشور برگزار کرده ايم، اما تاکنون براي نهايي کردن تعرفه هاي امدادرساني جاده اي به نتيجه اي نرسيده ايم.مدير عامل امداد خودروي رفاه ايرانيان خاطر نشان کرد: البته تمام تعرفه هاي مصوب اين شرکت به صورت يک جدول کامل در اختيار خودروهاي امدادرسان قرار داده شده و مردم مي توانند قبل و يا بعد از درخواست امداد آن را رويت کنند.وي با بيان اين که، تعرفه هاي تنظيم شده در اين جدول نسبت به سال گذشته تغييري نکرده است گفت: البته هزينه اي به عنوان اياب و ذهاب به تعرفه هاي در اختيار امدادرسانان خودرو اضافه شده که افراد مي توانند صورت نارضايتي شکايت خود را با اين شرکت در ميان بگذارند.برنجي با بيان اين که، اين شرکت از زمان اجراي طرح امداد نوروزي به تمام خودروهاي داخلي که گارانتي ندارند، امدادرساني خواهد کرد گفت: در استان خوزستان با توجه به فعال شدن ستاد راهيان نور 290 خودروي يکسان با کارت شناسايي امدادگران آماده خدمات رساني به مردم هستند، ضمن اينکه در استان هاي اصفهان، شيراز، مشهد، قم، گيلان، مازندران و ديگر شهرهاي بزرگ نيز اين امدادرساني انجام خواهد شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا برنجی در یک نشست خبری با بیان اینکه در سال 90 در استان تهران برای امداد نوروزی با شرکت سایپا همکاری کردیم، در مورد انتقاد مسئولان سایپا از برخی شرکت‌های امداد خودرویی اظهار داشت: در سال 89 هیأت وزیران مصوبه‌ای را صادر کرد که بر اساس آن، صدور مجوز، رسیدگی به شکایت و لغو پروانه امدادرسانی در داخل شهرها از طریق شهرداری انجام می‌شود و این کار در جاده‌ها با مجوز سازمان راهداری صورت گیرد.وی صدور مجوز برای شرکت‌های خصوصی امدادرسان را عاملی برای کاهش کار امداد ایران خودرو و سایپا عنوان کرد و گفت: امدادرسانی برخی شرکت‌های امداد خودرویی سریعتر از ایران خودرو و سایپا انجام می‌شود، زیرا 95 درصد امداد آنها از طریق نیروهای بومی صورت می‌گیرد.برنجی در ادامه با بیان اینکه در طرح نوروزی امداد خودرو رفاه 182ایستگاه ثابت و 1174 ناوگان امدادی به متقاضیان امدادرسانی خواهند کرد، تصریح کرد: 72 دستگاه تجهیزات امدادی در طرح امداد نوروزی امسال در نظر گرفته شده و در تمام محورهای ورودی و خروجی تهران طرح ویژه‌ای را اجرا خواهیم کرد.وی در مورد تعرفه ارائه خدمات به مشتریان نیز گفت: در جلسه‌ای با اتحادیه تعمیرگاه‌های تهران قرار شد از تعرفه این اتحادیه برای ارائه خدمات استفاده کنیم و علاوه بر آن، مبلغی نیز بابت ایاب و ذهاب در نظر گرفته شود.مدیر عامل امداد خودرو رفاه با اشاره به اینکه سال آینده در داخل شهرها نیز برای ساماندهی امداد اقدام خواهیم کرد، گفت: امدادرسانی به خودروهای ویژه معلولان و جانبازان نیز توسط امداد خودروی رفاه در حال پیگیری است و قرار است در کل کشور این کار توسط ما انجام شود.

طرح امداد نوروزي گروه خودروساز خارجي تحت پوشش امداد خودرو رفاه ايرانيان، از 25 اسفند آغاز و تا 20 فرودين 1393 به صورت شبانه روزي و در سراسر کشور اجرا مي شود. به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا برنجي، مدير عامل شرکت امداد خودرو رفاه ايرانيان، با اعلام اين خبر گفت: در طول اجراي اين طرح 182 پايگاه ثابت و سيار امدادي و يک هزار و 174 ناوگان خودرويي در ورودي ها و خروجي هاي شهرهاي توريستي و زيارتي مستقر مي شود و در قالب اکيپ هاي امدادي (کانکس و چادر) خدمات رساني خواهد کرد. وي اظهار داشت: امداد خودرو رفاه ايرانيان علاوه بر خودروسازهاي خارجي به تمام دارندگان کارت هاي اشتراک اين شرکت تعاوني و امدادخواهان عمومي نيز خدمات رساني فني خواهد کرد. به گفته ي برنجي، ميانگين استاندارد زمان انتظار مشتريان اين شرکت تعاوني 25 دقيقه است که با توجه به شرايط راه ها و موقعيت جغرافيايي امدادخواهان اين زمان متغير مي باشد. مدير عامل شرکت امداد خودرو رفاه ايرانيان در پايان خاطر نشان کرد امدادخواهان مي توانند در صورت نياز به خدمات امدادي به صورت شبانه روزي با شماره تماس 64026-021 از سراسر کشور ارتباط برقرار کنند.

مدیرعامل امدادخودرو رفاه ایرانیان از آغاز طرح امداد نوروزی ۹۳ خبر داد: به گزارش روابط عمومی امداد خودرو رفاه ایرانیان، علیرضا برنجی با اعلام این خبر اظهار داشت : طرح امداد نوروزی گروه خودروساز خارجی تحت پوشش، از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۲۰ فرودین ۹۳ بصورت شبانه روزی در سراسر کشور ادامه میابد. در طول اجرای این طرح ۱۸۲ پایگاه ثابت و سیار امدادی و تعداد ۱۱۷۴ ناوگان خودرویی که در ورودی هاو خروجی های شهرهای توریستی و زیارتی مستقر خواهند شد و در قالب اکیپ های امدادی ( کانکس و چادر ) خدمات رسانی خواهند کرد. وی افزود امدادخودرو رفاه ایرانیان علاوه بر خودروساز های خارجی به کلیه دارندگان کارت های اشتراک این شرکت تعاونی و امدادخواهان عمومی نیز خدمات رسانی فنی می نماید. همچنین برنجی گفت : میانگین استاندارد زمان انتظار مشتریان این شرکت تعاونی ۲۵ دقیقه می باشد که با توجه به شرایط راهها و موقعیت جغرافیایی امدادخواهان این زمان متغیر می باشد. وی در پایان خاطر نشان کرد امدادخواهان می توانند در صورت نیاز به خدمات امدادی بصورت شبانه روزی با شماره تماس ۶۴۰۲۶-۰۲۱ از سراسر کشور ارتباط برقرار نمایند.

مدیر عامل شرکت امداد خودرو رفاه ایرانیان گفت : در ایام نوروز 680 دستگاه خودروی امداد رسان در سطح کشور به خودرو های معیوب امداد رسانی می کنند . علیرضا برنجی  در یک نشست  خبری اظهار داشت : از سال 87 جذب، آموزش و به کار گیری  امداد گران را آغاز کردیم و تا کنون هزار نفر به صورت امدادگر و تخصصی کار فنی خودرو مشغول به کار شده اند . وی تصریح کرد : با توجه به امداد رسانی سایپا و ایران خودرو  به مشتریان خود، ما خودرو های خارجی عرضه شده توسط زاگرس خودرو ، مدیران خودرو، آسان موتور و نگین خودرو را تحت پوشش قرار داده ایم . وی با بیان اینکه در فصل تابستان و ایام نوروز 135 موقعیت ثابت در قالب کانکس و چادر های امدادی به متقاضیان  امداد رسانی  می کنند ، گفت : در ایام نوروز 91 در 320 شهر به متقاضیان امداد رسانی  خواهیم کرد و 53 هزار کیلومتر  از جاده های کشور را تحت پوشش قرار خواهیم داد.برنجی با بیان اینکه مدت انتظار متقاضیان  برای برخورداری  از  امداد شرکت رفاه ایرانیان حدود 30 دقیقه برآورد شده است ، اظهار  داشت : در اردیبهشت 91 برای اولین  بار آموزش عملیات  امداد در زمان بروز حادثه را از طریق سازمان فنی حرفه ای به متقاضیان ارائه خواهیم کرد .وی با اعلام شماره تماس 64026 گفت : متقاضیان دریافت امداد می توانند از طریق این شماره با مرکز پیام امداد خودرو ارتباط برقرار کنند .به گفته وی ، امداد رسانی در نوروز 91 یعنی 25 اسفند تا 20 فروردین به متقاضیان  صاحب خودرو های خارجی و همچنین داخلی به صورت رایگان انجام  می شود . وی ادامه داد : در حال حاضر 2 میلیون و200 هزار مشترک تحت پوشش شرکت رفاه ایرانیان قرار دارند و متقاضیان با استفاده از کارت اشتراک  با هزینه 5 هزار تومانی می توانند از 20 درصد تخفیف در بیمه بدنه خودرو ، 20 درصد تخفیف در خدمات امداد و 30 درصد تخفیف در خدمات تعمیر گاهی برخوردار شوند .

با هماهنگى اداره كل حمل ونقل و پايانه هاى استان تهران ۳۰دستگاه خودرو امدادى شركت امداد خودرو رفاه ايرانيان از ۱۳ تا ۱۶ خرداد ماه جارى براى استقرار و خدمت رسانى در جاده هاى ورودى و خروجى مرتبط با حرم امام خمينى(ره) اختصاص يافته است.به گزارش موج، شركت امداد خودرو رفاه ايرانيان با توجه به دارا بودن شبكه گسترده حمل و امداد در سراسر كشور با تمامى امكانات در خدمت مردم بوده و به بهترين نحو خدمت رسانى را در ايام برگزارى ارتحال امام (ره) به هموطنان عرضه خواهد كرد.بر همين اساس اكيپ هاى امدادى در نظر دارد تا در اسرع وقت و با كمترين زمان انتظار به امدادرسانى فنى در اين ايام بپردازد.يادآور مى شود: هموطنان در صورت بروز مشكلات احتمالى مى توانند براى بازرسى و رسيدگى به شكايات مرتبط با امداد خودرو رفاه ايرانيان با شماره ۶۴۰۲۶-۰۲۱ تماس حاصل كنند.

معاون اجرایی سازمان حمل‌ونقل ترافیک تهران گفت: از اول مهر امسال طرح ساماندهی امدادرسانی در بزرگراه‌ها اجرایی می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، وحید نوروزی در مراسم نخستین دوره آموزش عملیات امداد با اشاره به این‌که به ایمنی خودروها کمتر پرداخته می‌شود، افزود: فرهنگ استفاده از خودرو را بلد نیستیم، با یک نگهداری خیلی ساده می‌توانیم جلوی اتفاقات بزرگ را بگیریم. وی با اشاره به این‌که از اول مهر امسال طرح ساماندهی امدادرسانی در بزرگراه‌ها اجرایی می‌شود، گفت: فقط شرکت‌های مجاز امداد‌رسانی می‌توانند در سطح بزرگراه‌ها انجام وظیفه کنند. او گفت: در حال حاضر ۵۳ بزرگراه مهم داریم و هر چهار بزرگراه به شرکتی برای امداد‌رسانی واگذار می‌شود و پلیس اجازه نمی‌دهد هر کسی در بزرگراه‌ها امداد‌رسانی کند. مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی توسعه خدمات خودرو رفاه ایرانیان نیز در ادامه مراسم گفت: وظایف گروه‌های امداد‌رسانی در زمان حادثه به درستی تعریف نشده است. علیرضا برنجی افزود: بعضی از گروهایی که از قبل در صحنه حادثه بوده‌اند همکاری کمتری با دیگر گروهای امدادی دارند. برنجی با اشاره به این‌که دوره‌های آموزش موجب می‌شود هر گروه امدادی شرح وظایف خود را بداند، تصریح کرد:با پیاده‌کردن این هدف از فعالیت‌های تکراری در حادثه جلوگیری می‌شود و کاهش خسارت‌های مالی و تلفات جانی را در پی دارد. وی افزود: روان‌سازی ترافیک، نظم بخشیدن به جاده‌ها و بازسازی اتوبان بعد از حادثه به وضعیت عادی، از اهم ویژگی‌های این دوره آموزشی است.  

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك تهران گفت: از اول مهرماه طرح ساماندهي امدادرساني در بزرگراه‌ها اجرايي مي‌شود. وحيد نوروزي در مراسم نخستين دوره آموزش عمليات امداد اظهار داشت: متأسفانه در كشور فرهنگ استفاده از خودرو غلط است. وي با اشاره به اينكه به ايمني ماشين‌ها كمتر پرداخته مي‌شود گفت: فرهنگ استفاده از خودرو را بلد نيستيم با يك نگهداري خيلي ساده مي‌توانيم جلوي اتفاقات بزرگ را بگيريم، كيفيت نامطلوب لوازم يدكي توسط خودروسازان موجب مي‌شود امداد‌رساني‌ها نيز با نارضايتي شهروندان همراه باشد. وي بيان داشت: وظيفه مديريت و كنترل امداد‌رساني در بزرگراه‌ها با شهرداري تهران است و از عملكرد خود در اين زمينه راضي نيستيم. نوروزي افزود: در امدادرساني در بزرگراهها عملكرد خوبي نداشته‌ايم. امدادگران متفرقه در حال چپاول مردم هستند. وي با اشاره به اينكه از اول مهرماه طرح ساماندهي امدادرساني در بزرگراه‌ها اجرايي مي‌شود گفت: فقط شركت‌هاي مجاز امداد‌رساني مي‌توانند در سطح بزرگراه‌ها انجام وظيفه كنند. وي گفت: در حال حاضر 53 بزرگراه مهم داريم و هر چهار بزرگراه به شركتي براي امداد‌رساني واگذار مي‌شود و پليس اجازه نمي‌دهد هر كسي در بزرگراه‌ها امداد رساني كند. نوروزي با بيان اينكه جلوي سوء استفاده‌گران در امدادرساني را مي‌گيريم گفت: ساماندهي امداد‌رساني در بزرگراه‌ها موجب كاهش تلفات در سطح بزرگراه‌هاي شهر مي‌شود. در ادامه اين مراسم،عليرضا برنجي، مديرعامل و رئيس هيئت مديره شركت تعاوني توسعه خدمات خودرو رفاه ايرانيان بيان داشت: وظايف گروه‌هاي امداد رساني در زمان حادثه به درستي تعريف نشده است. وي ادامه داد: بعضي از گروهايي كه از قبل در صحنه حادثه بوده‌اند همكاري كمتري با ديگر گروهاي امدادي دارند. برنجي با اشاره به اينكه دوره‌هاي آموزش موجب مي‌شود هر گروه امدادي شرح وظايف خود را بداند بيان داشت: با پياده‌سازي اين هدف از فعاليت‌هاي تكراري در حادثه جلوگيري مي‌شود و كاهش خسارت‌هاي مالي و تلفات جاني را در پي دارد. وي افزود: روان‌سازي ترافيك، نظم بخشيدن به جاده‌ها و بازسازي اتوبان بعد از حادثه به وضعيت عادي از اهم ويژگي‌هاي اين دوره آموزشي است.از امداد‌رساني مي‌توانند در سطح بزرگراه‌ها انجام وظيفه كنند. وي گفت: در حال حاضر 53 بزرگراه مهم داريم و هر چهار بزرگراه به شركتي براي امداد‌رساني واگذار مي‌شود و پليس اجازه نمي‌دهد هر كسي در بزرگراه‌ها امداد رساني كند. نوروزي با بيان اينكه جلوي سوء استفاده‌گران در امدادرساني را مي‌گيريم گفت: ساماندهي امداد‌رساني در بزرگراه‌ها موجب كاهش تلفات در سطح بزرگراه‌هاي شهر مي‌شود. در ادامه اين مراسم،عليرضا برنجي، مديرعامل و رئيس هيئت مديره شركت تعاوني توسعه خدمات خودرو رفاه ايرانيان بيان داشت: وظايف گروه‌هاي امداد رساني در زمان حادثه به درستي تعريف نشده است. وي ادامه داد: بعضي از گروهايي كه از قبل در صحنه حادثه بوده‌اند همكاري كمتري با ديگر گروهاي امدادي دارند. برنجي با اشاره به اينكه دوره‌هاي آموزش موجب مي‌شود هر گروه امدادي شرح وظايف خود را بداند بيان داشت: با پياده‌سازي اين هدف از فعاليت‌هاي تكراري در حادثه جلوگيري مي‌شود و كاهش خسارت‌هاي مالي و تلفات جاني را در پي دارد. وي افزود: روان‌سازي ترافيك، نظم بخشيدن به جاده‌ها و بازسازي اتوبان بعد از حادثه به وضعيت عادي از اهم ويژگي‌هاي اين دوره آموزشي است.

اعطاي مجوز فعاليت به امداد خودرو رفاه ايرانيان از سوي پليس راهنمايي و رانندگي ناجا به دنبال افزايش رضايت مشتريان و توسعه فعاليت هاي شرکت امدادخودرو رفاه ايرانيان، اداره حمل و نقل عمومي معاونت عمليات ترافيک پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي مجوز فعاليت اين شرکت را صادر کرد.       طي اين مجوز که به فرماندهان انتظامي استانهاي کشور، پليس راه، راهور و مرکز اطلاعات و کنترل ترافيک پليس راهور ناجا نيز ابلاغ شده، بر ضرورت ارائه خدمات مناسب به مردم و امدادخواهان تاکيد شده است.   عليرضا برنجي مديرعامل امداد خودرو رفاه ايرانيان در رابطه با دريافت  اين مجوز گفت : با استناد به اساسنامه شماره 303943 و به منظور خدمات رساني بهينه به مردم در سطح راهها و جاده هاي کشوراين مجوز به شرکت امدادگر خودرو رفاه ايرانيان اعطا شده است.   وي تصريح کرد: پليس راهنمايي و رانندگي ناجا شرايط و ضوابطي را براي فعاليت اين شرکت در نظر گرفته که از آن جمله مي توان به دارا بودن سن پنج سال براي ناوگان امدادي اين شرکت و استفاده از چراغ گردان در مرتفع ترين قسمت وسيله نقليه امدادي اشاره کرد.   برنجي افزود: امدادگران خودرو اين شرکت موظف مي باشند مجوز اعطا شده پليس راهور را جهت رويت امدادخواهان همواره  بر روي شيشه جلوسمت راست خودرو امدادي نصب نمايند. برنجي در همين رابطه خاطرنشان کرد: هرگونه نارضايتي در خصوص خدمات رساني فني امدادگران از طريق سامانه 64026 – 021 مورد رسيدگي و پيگيري قرار خواهد گرفت. شايان ذکر است امداد خودرو رفاه ايرانيان هم اکنون داراي مجوز از پليس راهور ناجا بوده و مجري خدمات امدادي 6 گروه خودروساز خارجي: آسان موتور، اطلس خودرو، مديران خودرو، نگين خودرو، رامک خودرو و جيلران موتور بوده و آمادگي ارائه خدمات استاندارد در چارچوب قوانين به کليه متقاضيان را دارد و همچنين اين شرکت طي ماه هاي گذشته دوره هاي آموزشي مشترکي را براي امدادگران با همراهي سازمانهايي همچون پليس راهنمايي و رانندگي، اورژانس، سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي و سازمان هلال احمر برگزار کرده و هدف خود را ارائه خدمات مناسب و سريع به امدادخواهان اعلام کرده است .  

اداره حمل‌و‌نقل عمومی معاونت عملیات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مجوز فعالیت امدادخودرو رفاه ایرانیان را صادر کرد. مدیرعامل امداد خودرو رفاه ایرانیان در این مورد گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا شرایط و ضوابطی را برای فعالیت این شرکت در نظر گرفته که از آن جمله می‌توان به دارا بودن سن پنج سال برای ناوگان امدادی و استفاده از چراغ گردان در مرتفع‌ترین قسمت وسیله نقلیه امدادی اشاره کرد. همچنین امدادگران خودرو این شرکت موظف هستند مجوز اعطا شده پلیس راهور را جهت رویت امدادخواهان همواره روی شیشه جلوسمت راست خودرو امدادی نصب كنند.